Nyelvalelke-blog

Ilyenkor posztolj gasztrotartalmat, ha jó eredményeket szeretnél!

A gasztromarketingben nemcsak az számít, hogy mit és hogyan kommunikálsz, hanem az is, hogy mikor. Az emberek éhségérzetének ideje valószínűleg kapcsolatban áll azzal, hogyan reagálnak egy posztra vagy egy gasztrovideóra. Figyelj csak!

 

Az ételek színpszichológiája – Kelts étvágyat szöveggel!

A gasztronómiában a látvány is számít, nem csak az ízek és az illatok. A vendégek első benyomása sokszor a színeken múlik – és ez nemcsak a tányérra igaz, hanem a szövegre is. Egy jól megválasztott, színre utaló szó szinte azonnal éhesebbé teheti az olvasókat, de lássuk csak, miről is van szó!

 

Miért hatnak ránk a színek?

USP: eszköz, ami segít kitűnni a tömegből

Hogyan lehet egyetlen alapanyagból olyan egyedi márkaüzenetet alkotni, ami kitűnik a gasztromarketing zajában? Ez a cikk gyakorlati példákkal mutatja meg, hogyan válhat egy fűszer vagy alapanyag USP-vé (Unique Selling Proposition). Ha érdekel a gasztroszövegírás, a storytelling és az éttermi szövegírás kreatív oldala, akkor jó helyen jársz.

 

Az alábbi cikkben a rozmaringon, a csilin és a citromon keresztül mutatom be a USP-t.

 

A rozmaring mint márkaüzenet

 

Így csalogasd a vendégeket jó hirdetéssel!

A gasztronómia világa ma olyan, mint egy nagy versenypálya: elég gyakran nyílnak új éttermek, kávézók, bisztrók és streetfood-helyek. A vendégek figyelme így viszont alaposan szétszoródik. Ez bizony Magyarországon is így van, hiszen mi is sokrétű gasztropalettával büszkélkedhetünk. A "zajban" viszont meg is kell mutatnotok, hogy miért érdemes hozzátok betérni. Ezt a célt szolgálja a hirdetés, sőt úgy általában a marketing területe. De vajon mitől lesz egy hirdetés valóban hatékony?

 

Népszerűségnövelés a legújabb trendek szerint

A gasztromarketing ma már elengedhetetlen minden étterem és gasztromárka számára, attól függetlenül, hogy sok vállalkozó még nem feltétlenül hisz az online marketing erejében. Nem elég azonban finom ételeket készíteni, el is kell adni azokat: a profi gasztroszövegírás, a jól megtervezett közösségimédia-tartalom és a kreatív marketinganyagok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy vendégeid rád találjanak és visszatérjenek.

 

Így érzékeltesd szavakkal az ízeket, színeket, illatokat!

Jó esetben a gasztronómia nem csupán arról szól, hogy ne érezzünk éhséget, hanem arról is, hogy az érzékszerveinknek örömet okozunk. Színek, illatok, textúrák – ezek mind-mind fontosak étkezéskor, amikor pedig fizetünk is a komplex élményért, akkor pláne! De hogyan lehet mindezt szavakba önteni? Hogyan válhat a gasztroszövegíró az ízek fordítójává?

 

Miért nehéz ízekről írni?

Gasztrodiplomácia, avagy szövegírás különleges projektekhez

Izgalmas, amikor a gasztronómiában két külön világ találkozik, és így valami új jön létre. Lehet az egy borvacsora, amelyen a séf fogásai egy helyi pincészet alkotásaival harmonizálnak; vagy egy termelői est, amelyen a vendég közvetlenül a beszállítóval találkozik; és még sorolhatnánk. Ezek nem csupán gasztronómiai élmények, kommunikációs szempontból is kihívást jelenthetnek.

 

Ha online nem (jól) kommunikálsz, nem is létezel...

A jó gasztronómiai márkamenedzsment manapság már elképzelhetetlen online platformok nélkül. Ezek segítenek a népszerűség építésében: közösséget teremthetünk, értékesíthetünk, kapcsolatot tarthatunk, valamint professzionális megjelenést biztosíthatunk általuk. De mely oldalak a legszükségesebbek az ismertség kialakításához?

 

Saját weboldal

Michelin-csillaghoz Michelin-kommunikáció

A Michelin-csillag megszerzése mérföldkő egy étterem életében, de az élet a csillag után sem áll meg, sőt... Így a szövegnek is Michelin-csillagosnak kell lennie. Figyelj csak!

 

A Michelin Guide-ban való szereplés tulajdonképpen kezdet: a magas szintet továbbra is tartani kell, ráadásul a kommunikációban is. Ha pedig elmondod az odáig vezető történetedet, azt jól teszed, mert kíváncsiak rá a vendégeid. Milyen döntéseket hoztatok meg az évek alatt, hogy szerepeltek a Michelin Guide-ban? Meséld el!

A menüírás pszichológiája – Avagy amire először figyel a vendég

Képzeld el a pillanatot: a vendég leül, kezébe veszi az étlapot, aztán néhány másodperc alatt talán el is dönti, mit fog rendelni. De mit lát meg először? És vajon miért? Figyelj csak, ugyanis ennek köze van a pszichológiához...

 

A szem mozgása: arany háromszög a menülapon

A gasztromarketing tabutámái: mit ne írj le az éttermedről?

A gasztroszövegírás több, mint puszta posztolgatás, nagy felelősség is. Egy jól megírt szöveg nemcsak vonzza a vendégeket, hanem hosszú távon védi az étterem vagy a márka hírnevét. Éppen ezért nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy milyen témák és megfogalmazások számítanak „tabunak” a gasztromarketingben.

 

1. A valóság torzítása: soha ne ígérj többet, mint amit a hely valóban nyújt

Az AI lecseréli a szövegírót? Szerinte a válasz...

Korábban már interjúztam a mesterséges intelligenciával. Most viszont arról faggattam, hogy szerinte valóban igaz-e az, hogy hamarosan abszolút nem lesz szükség emberre az íráshoz. Legyen az cikk vagy regény. A válaszai tanulságosak. Íme a változtatás nélkül közölt kérdés-válasz-sorozat.