étlap

A menüírás pszichológiája – Avagy amire először figyel a vendég

Képzeld el a pillanatot: a vendég leül, kezébe veszi az étlapot, aztán néhány másodperc alatt talán el is dönti, mit fog rendelni. De mit lát meg először? És vajon miért? Figyelj csak, ugyanis ennek köze van a pszichológiához...

 

A szem mozgása: arany háromszög a menülapon

Így torzíthatja el az étel nevét a fordítás, és veszíthet (vele) a márka

Az éttermi élmény a szavakkal kezdődik: először az étlapot vagy a gasztronómiai termék csomagolását vesszük a kezünkbe. A nyelvezet, az ételnevek, a fogások leírásai mind hozzájárulnak ahhoz, milyen képet alkotnak a vendégek a helyről, egyúttal a gasztronómiai élmény milyenségéről. Ebbe persze az étel is beletartozik. Amikor pedig a vendégek nem magyarok, különösen fontos a kérdés: hogyan tud egy étel neve, leírása és hangulata megmaradni idegen nyelven is, torzulás nélkül persze?

 

Mi történik, ha csak fordítunk?

Virtuális vendégcsalogatók

Egy gasztronómiai vállalkozás marketingelemei közül az informatív és vonzó honlapon túl a második legfontosabb az étlap milyensége. 

 

Az internet világában a vendégek csalogatására az egyik legcélszerűbb, ha a honlapod dizájnban letisztult, attraktív ételfotókkal teli. Ha ez megfogja a látogatót, az első dolog, amire kíváncsi lesz, az természetesen az étlap. 

 

A séf határozza meg, hogy mi szerepeljen azon, viszont nem mindegy, hogyan adod el a menüsort.