Sok gasztroszakember gondolkodik úgy, hogy nincs szüksége különösebb marketingre, mert az nem sokban befolyásolja a bizniszét, és különben sincs pénze ilyesmire. Befektetés nélkül azonban nincs nyereség... Meg kockázat nélkül sem.
Ha te is szeretsz recepteket, gasztrocikkeket írni, fontos tudnod: a legtutibb szöveg sem ér (szinte) semmit, ha nem találják meg. Ebben segít a SEO – magyarul kereső-optimalizálás –, ettől leszel népszerű a Google szemében is...
Ha már gasztro, mutatok néhány "alapfűszert", amit kereső-optimalizáláskor használnod kell!
1. Kulcsszavak
A webshopok vásárlói, az éttermek látogatói egyre inkább az interneten keresnek étkezési lehetőségeket; éttermeket, kávézókat, egyéb gasztronómiai szolgáltatásokat. Ha egy gasztrovállalkozás nem jelenik meg a keresőkben a beírt kulcsszavakra, nem éri el a potenciális ügyfeleit. A SEO segít abban, hogy az étterem, kávézó, catering szolgáltatás, bár, fagylaltozó, cukrászda vagy egyéb gasztronómiai vállalkozás a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen a keresési találatok között, növelve ezzel a láthatóságot és a látogatószámot.
Minden vállalkozás online jelenlétében kiemelkedő szerepet játszik a szövegírás; tulajdonképpen ez a marketing szíve-lelke. Akár blogbejegyzésről, weboldal szövegezéséről, hírlevelek megírásáról vagy hirdetésről van szó, a jól megírt szöveg növeli a forgalmat és (meg)erősíti a márkádat. De mégis hogyan érheted el, hogy a szövegeid hatékonyak legyenek? Nos ebben a cikkben a szövegírás legfontosabb szempontjait mutatom be neked. Ezekkel lesz ugyanis eredményes az online kommunikációd.
A szolgáltatásaim árai a projekt típusától, összetettségétől és az egyedi igényektől függnek. Ezeket mindig a konkrét feladat részletezése után tudom meghatározni. Így készítek személyre szabott ajánlatot, figyelembe véve a feladat céljait és a kívánt eredményeket.