A kézműves gasztrotermékek nemcsak különlegesen finom ízt, hanem igazi élményt is nyújtanak. Egy házi lekvár, egy kovászos kenyér vagy egy saját készítésű méz mögött gyakran ott rejlik egy történet – ezt szeretik a vásárlók megismerni. A storytelling, vagyis a történetmesélés abban segít neked, hogy ne csak eladd a termékeidet, hanem hogy érzelmi kapcsolatot építs ki a vásárlóiddal. Így pedig újra és újra visszatérnek hozzád.
De mi is az a storytelling?
Csak nem biztos, hogy úgy, ahogyan egy szövegíró tenné. Bár vannak nagyon ügyes gasztrovállalkozók, akik elfogadható szövegeket írnak, de egyáltalán nem garantált, hogy figyelnek olyan részletekre, amelyekre egy szövegíró szakember odafigyel. Arról nem beszélve, hogy a tulajdonosoknak, ügyvezetőknek, pincéreknek, szakácsoknak, recepciósoknak bőven van egyéb (és elég) munkájuk, és az sem feltétlenül fér bele nyolc órába. Na ugye!
Nagyon sok szövegíró dolgozik a különböző marketingcégeknél, sokan pedig vállalkozóként vagy adószámos magánszemélyként írnak. Sőt még olyanok is vannak, akik újságíróként vállalnak szövegírói munkákat. Milyen a jó szövegíró?
Gördülékenyen ír
A jó szövegíró rugalmasan, kreatívan, "ritmusosan" fogalmaz; lendületet, lelkesedést érezni ki a munkáiból. Ügyesen bánik a központozással. Olyan anyagokat ad ki a kezéből, amilyeneket szívesen olvasol el, amilyeneken semmiképp sem szundítasz el.
Újságíróként azt gondolom, hogy a kérdések feltétele és megválaszolása jó eszköz lehet arra, hogy bemutasd a vállalkozásodat. Lássuk, miért!
Talán azt gondolod, hogy furcsa kitenned a honlapod bemutatkozó szövegei közé egy interjút, de a helyzet az, hogy egy újságíró segíthet abban, hogy olyan kérdéseket tegyen fel, amelyek hozzájárulnak a vállalkozásod történetének széleskörű és egyúttal izgalmas bemutatásához.
Az újságíró szuper közvetítő közeg.
Egy gasztronómiai vállalkozás marketingelemei közül az informatív és vonzó honlapon túl a második legfontosabb az étlap milyensége.
Az internet világában a vendégek csalogatására az egyik legcélszerűbb, ha a honlapod dizájnban letisztult, attraktív ételfotókkal teli. Ha ez megfogja a látogatót, az első dolog, amire kíváncsi lesz, az természetesen az étlap.
A séf határozza meg, hogy mi szerepeljen azon, viszont nem mindegy, hogyan adod el a menüsort.