USP: eszköz, ami segít kitűnni a tömegből

Minden élelmiszernek lehetne saját USP-je...

Hogyan lehet egyetlen alapanyagból olyan egyedi márkaüzenetet alkotni, ami kitűnik a gasztromarketing zajában? Ez a cikk gyakorlati példákkal mutatja meg, hogyan válhat egy fűszer vagy alapanyag USP-vé (Unique Selling Proposition). Ha érdekel a gasztroszövegírás, a storytelling és az éttermi szövegírás kreatív oldala, akkor jó helyen jársz.

 

Az alábbi cikkben a rozmaringon, a csilin és a citromon keresztül mutatom be a USP-t.

 

A rozmaring mint márkaüzenet

 

A rozmaring nagyon jellegzetes fűszer

A rozmaring az egyik legjellegzetesebb ízű fűszer. Fotó: Pexels

 

A rozmaring nem csupán egy fűszer, hanem egy sokrétű élmény. Íze és magával ragadó illata egyszerre idézi a grillezett húsok ízvilágát, a tengerparti nyaralásokat és a karakteres házi specialitások hangulatát.

 

Mit üzen a rozmaring a gasztromarketingben?

Ha márka lenne, építhetne a tradícióra, mivel már régóta használatos fűszerről esik szó. Mesélhetne azonban az érzékekről is: illata felébreszti az étvágyat, íze pedig megállít egy pillanatra az időben. Erősen hat továbbá a szaglásra is, amellett, hogy rendkívül különleges az íze. Az egészséghez is kapcsolódhat, hiszen a rozmaring jótékony hatásai is ismeretesek.

 

A rozmaring szlogene

Lehetne például „Az otthon illata, az utazás íze.”

 

A csili: a fűszer, amelyik sosem "bújik" el

A csilikrém remek kiegészítője lehet sok éteknek

A csili talán az egyik legközkedveltebb paprikaféle, ráadásul méltán. Fotó: Pexels

 

A csilit mindig érezzük, még akkor is, ha csak egy icipicit teszünk belőle az ételünkbe. 

 

A csili mint USP

A csili anélkül repít Mexikóba, hogy repjegyet vásárolnánk, ráadásul még közösségi hangulatot is teremt, hiszen mindenki számára feltűnő, ha valaki bírja a csípős ételeket. És persze az is, ha valaki nem... 

 

A csili és a szlogene

Lehetne például: "Kis falat, ám megannyi tűz és szenvedély."

 

A csokoládé: arra az esetre, ha kísértésbe esnél...

 

Titkon talán mindenki szereti a csokit

Titkon talán mindenki odáig van a csokoládéért. Fotó: Pexels

 

A csokoládé a marketing egyik legnagyobb aduásza, hiszen nem sokan tudnak ellenállni egy szelet csokoládénak... De sokszor egy egész táblának sem... Bármilyen is legyen az: tejcsokoládé, étcsokoládé, fehér, natur, gyümölcsös, kekszes, mogyorós, mandulás, mazsolás... 

 

A csoki története szavakban

Egyetlen kocka is boldogságot ígér, megnyugvást ad, vagy éppen luxust csempész a hétköznapokba. Ez a vágy és a jutalmazás szimbóluma, és mindenki kötődik hozzá érzelmileg (valamennyire biztosan).

 

Példa brandre és szlogenre

„Édesebb még a titkoknál is": akár ez is lehetne a jeligéje.

 

 

Hogyan használd a fenti módszert gasztroszövegírásban?

A lényeg egyszerű: válassz egy alapanyagot, és képzeld el, hogy ő maga a márka. Mit mondana magáról? Milyen értékeket képviselne? Hogyan csábítaná el a közönségét? Ez a kreatív gyakorlat azonnal életet visz a szövegeidbe, és segít abban, hogy éttermi szövegírás közben mindig egyedi legyen a kommunikációd.

 

Ha egyedül nem boldogulsz a USP-vel, vagy csak beszélni szeretnél a már meglévő szövegeidről, ötleteidről, esetleg kell, aki elolvassa, láttamozza, netán lektorálja a munkáidat, keress bizalommal engem!

+36708839478