No befektetés, no siker!

Egy jó ételfotó is sokat segíthet a pozitív értékelésben

Sok gasztroszakember gondolkodik úgy, hogy nincs szüksége különösebb marketingre, mert az nem sokban befolyásolja a bizniszét, és különben sincs pénze ilyesmire. Befektetés nélkül azonban nincs nyereség... Meg kockázat nélkül sem.

 

…és tényleg nincs, mivel ahogyan egy szakács elvégez egy tanfolyamot, a befektetett tudás és – adott esetben – pénz megtérül, a továbbképzések megteszik a hasznukat, az éttermi felújítások éppúgy, miért éppen azon a területen kellene spórolnunk, ami az egyik legtöbbet hozhatja a kasszára? A marketing létfontosságú, ezt bizony tudomásul kell vennie minden szakembernek – de egyébként nem csak a gasztronómiában dolgozóknak. 

Az eladás a szavaknál kezdődik – akár írott, akár szóbeli formában. Ha belegondolunk, a piacon is először ártáblákat figyelünk, felhívásokat, esetleg a kofák hozzánk intézett szavait hallgatjuk meg. Ha szellemes, kedves szavakat látunk, hallunk, bizalom épülhet ki bennünk, s talán rá is pillantunk a zöldségekre, gyümölcsökre. Onnan pedig már nem sok választ el minket a vásárlásról, kivéve persze, ha úgy ítéljük meg, hogy a felhozatal nem túl megnyerő. Ám legalább ránéztünk a kínálatra, nem igaz?!

Az étterem, cukrászda, webshop esetében hasonlóképpen működik ez. 

Az internet világa pedig pláne megerősíti, hogy szükség van az írásbeli kommunikációra, a meggyőzésre, a hatékony kommunikációra. 

Magyarország bővelkedik a jobbnál jobb gasztrovállalkozásokban, így hát célszerű felkötni a nadrágot, és részt venni az online versenyben. Interneten tájékozódunk, nézzük a posztokat, a Google-értékeléseket. Szeretjük a szép fotókat, a gondosan megírt szövegeket. Ma már mindezek is szükségesek ahhoz, hogy egy (gasztro)vállalkozás jól működjön. 

Ha nem hiszel ezen szavaknak, nézz szét a lakóhelyeden, s nézz rá az éttermek teraszaira! Találsz majd megtelteket, s persze üreseket is! Tudod, mi a kettő között a különbség? Nem tudod? Vess egy pillantást a Facebook-oldalukra és a Google-értékeléseikre. Valószínűleg az az étterem, ahol hozzávetőlegesen senki nem foglal széket, ott a tulajdonosok fittyet hánynak a marketingre. Sokan mások pedig felülnek az online marketing biciklijére, és elhúznak melletted... 

 

Ha úgy gondolod, hogy változtatsz a hozzáállásodon :-), tudd, hogy még nem késő, és...

...ha úgy gondolod, segítek, keress bizalommal!

+36708839478