Nyelvalelke-blog

Ha "csak" hasmenéssel megússza, már mázlis!

Az étel-intolerancia nem divat, nem úri betegség, hanem egy komoly probléma. Neked mint éttermi vagy cukrászati vezetőnek célszerű alkalmazkodnod ehhez az egészségügyi kockázathoz. Azaz: jó, ha tudod, sokan küzdenek valamilyen étel-intoleranciával, így nagyon jól teszed, ha garantálni tudod számukra, hogy nálad is tudjanak rendelni.

 

Miről van szó? 

Éttermi bakancslista, avagy vendéglők, amelyeket érdemes meglátogatnod

A magyar kultúrához a kulinária is hozzátartozik: nemcsak a múltunk erős, hanem a gasztronómiánk is. Szerte a világon tudvalevő, hogy a magyarok ételei nem akármilyenek. Még akkor sem, ha a nem a saját nemzetük specialitásait főzik. Szinte belénk van kódolva, hogy az ételeink minőségének és küllemének magas színvonalúnak kell lennie. Erre bizonyíték az is, hogy az ország szinte minden szegletében találni néhány szuper éttermet, de még cukrászdát is. Mutatok néhány valamiért különleges vendéglátót, és azt is megosztom veletek, hogy miért tartom szupernek ezeket. 

A mozivászon legtutibb gasztrosztorijai

A főzős filmeket mindenki kedveli, nem csak a szövegírók és a gasztroszakemberek. Így hát mutatok öt olyan mozgóképet, amelyet érdemes megnézned, adott esetben újranézned... 

 

Ha te is a gasztronómia szerelmese vagy, bizonyára te is szereted az olyan filmeket, amelyeknek a középpontjában a főzés vagy a sütés áll. Itt van néhány olyan darab, amelyet muszáj megnézned – vagy ha már láttad, újranézned. Nézd csak! 

 

L'ecsó

Ahhoz, hogy belépjenek hozzád, először meg kell találniuk téged 2. rész

A webshopok vásárlói, az éttermek látogatói egyre inkább az interneten keresnek étkezési lehetőségeket; éttermeket, kávézókat, egyéb gasztronómiai szolgáltatásokat. Ha egy gasztrovállalkozás nem jelenik meg a keresőkben a beírt kulcsszavakra, nem éri el a potenciális ügyfeleit. A SEO segít abban, hogy az étterem, kávézó, catering szolgáltatás, bár, fagylaltozó, cukrászda vagy egyéb gasztronómiai vállalkozás a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen a keresési találatok között, növelve ezzel a láthatóságot és a látogatószámot.

 

Ahhoz, hogy belépjenek hozzád, először meg kell találniuk téged! 1. rész

A webshopok vásárlói, az éttermek látogatói egyre inkább az interneten keresnek étkezési lehetőségeket; éttermeket, kávézókat, egyéb gasztronómiai szolgáltatásokat. Ha egy gasztrovállalkozás nem jelenik meg a keresőkben a beírt kulcsszavakra, nem éri el a potenciális ügyfeleit. A SEO segít abban, hogy az étterem, kávézó, catering szolgáltatás, bár, fagylaltozó, cukrászda vagy egyéb gasztronómiai vállalkozás a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen a keresési találatok között, növelve ezzel a láthatóságot és a látogatószámot.

 

Virtuális vendégcsalogatók

Egy gasztronómiai vállalkozás marketingelemei közül az informatív és vonzó honlapon túl a második legfontosabb az étlap milyensége. 

 

Az internet világában a vendégek csalogatására az egyik legcélszerűbb, ha a honlapod dizájnban letisztult, attraktív ételfotókkal teli. Ha ez megfogja a látogatót, az első dolog, amire kíváncsi lesz, az természetesen az étlap. 

 

A séf határozza meg, hogy mi szerepeljen azon, viszont nem mindegy, hogyan adod el a menüsort. 

 

Így viszi sikerre a vállalkozásodat a szövegírás

Minden vállalkozás online jelenlétében kiemelkedő szerepet játszik a szövegírás; tulajdonképpen ez a marketing szíve-lelke. Akár blogbejegyzésről, weboldal szövegezéséről, hírlevelek megírásáról vagy hirdetésről van szó, a jól megírt szöveg növeli a forgalmat és (meg)erősíti a márkádat. De mégis hogyan érheted el, hogy a szövegeid hatékonyak legyenek? Nos ebben a cikkben a szövegírás legfontosabb szempontjait mutatom be neked. Ezekkel lesz ugyanis eredményes az online kommunikációd.

 

5 gyakori hiba, ami visszatarthatja a vásárlókat a webshopodtól

Jó néhány éve már annak, hogy az emberek egy jelentős része a kényelmes fotelből internetről vásárol. Nemcsak ruhát, hanem egészséges élelmiszereket, étrend-kiegészítőket – és még sorolhatnánk – is szeretnek a világhálóról rendelni. 

 

Sokan még a gyümölcsöt is a netről rendelik

Van, aki gyümölcsért sem a piacra megy. Fotó: Pexels

 

Ezért fontos, hogy szövegíróval dolgozz

Sokan gondolják, hogy a saját szövegek megírásával időt és pénzt spórolhatnak. Vajon tényleg jobban járnak így? Az igazság az, hogy a szövegírás a kreativitásról és a szakszerű megközelítésről, kivitelezésről is szól. 

Az újságírók és szövegírók rendszerint rengeteget tanulnak azért, hogy jó írásaik legyenek, ha a szorgalmuk pedig tehetséggel is társul, az maga a tökéletes kombináció.

Visszautasítandó ételek listája – Amiket nem választanánk az étlapról

Magyarország telis-tele van olyan gasztronómiai vállalkozással, amely számára szívesen írok szövegeket. Annál is inkább, mivel a mi ételeink fantáziadúsak, élvezetesek, és ezzel a kijelentésemmel a külföldiek jó része is bizonyára egyetért. Ám ha én nem Magyarországra születek, hanem jóval távolabb ettől a vidéktől, nem biztos, hogy ilyen könnyű dolgom lenne a "reklámozós kedv" tekintetében...

 

Saját ötleteinek gyilkosa a nyelvileg igénytelen

A szövegírás a marketing lelke – talán ezen a mondaton sokan vitatkoznának, ám a fotókon túl a szövegek adnak el egy terméket, legalábbis, ha a reklám írott. Először tehát nézünk, azaz olvasunk, és csak utána vásárolunk…

 

A legnagyobb koponya a részletekre is odafigyel

A legnagyobb koponya a részletekre is odafigyel. Fotó: Pexels

 

A leggyakoribb gasztronyelvi hibák

Nyelvi és helyesírási hibákkal gyakran találkozhatunk: a honlap, a hírlevél, a blog, sőt sokszor még az étlap szövege sem kivétel ez alól. Lássuk be, nem árt, ha egy gasztronómiai szakember ismeri és alkalmazza is a szabályokat, hiszen a nyelvi igényesség vagy igénytelenség sokat javíthat vagy éppen ronthat a vállalkozás megítélésén. 

 

Csodás recept érthető leírással

Amikor gasztrobloggerként új receptet próbálsz ki, oda kell figyelned a fogalmazásra! Bizonyára azt szeretnéd, hogy mindenki megértse, hogy hogyan készíted el az ételed – ehhez nagyon frappánsan és egyértelműen kell fogalmaznod. Olykor pedig az sem jelent hátrányt, ha beleveszed a cikkedbe, mit miért csinálsz. Ha például egy jó tésztaszószhoz felhasználod a tésztafőzéshez használt főzővizet, jó, ha odaírod, hogy ezt a hőkiegyenlítés miatt teszed. 

Sok gasztro-kedvelő szereti tudni a trükköket, és valószínűleg jó néven veszik a "mini-kurzusokat" is.