
Amikor érdekel minket egy vállalkozás, annak legfrissebb híreiről, akcióiról szeretünk értesülni. Feliratkozunk egy-egy hírlevélre, bizalmat szavazva az ominózus cégnek. A cikkemben olvasói szemmel sorra veszem azokat a pontokat, amelyek zavaróak lehetnek egy ilyen levélben.

A hírlevelek zavaróak is lehetnek. Illusztráció: Pexels
Ha túl sokszor bombáznak
Amikor egy cég túlságosan nyomul, az meglehetősen visszataszító lehet. Akadnak olyan vállalkozások, amelyek naponta több hírlevelet is küldenek, de az ellenkező hatását váltják ki ezzel annak, mint amit valójában el szeretnének érni vele. Bőven elég, hetente három hírlevél, nem jó, ha az ügyfeleid digitális postája a te leveleiddel van tele! Csak akkor írj nekik, ha valódi mondanivalód van a számukra!

Minőségi alapanyagokról szeretünk hírlevelet kapni. Ilyen lehet az olasz tészta is. Fotó: Pexels
Ha túl sokszor szeretnének vásárlásra ösztönözni
Bizonyára nem vagyok egyedül azzal, hogy ha érdekel egy cég, akkor már csak azért is feliratkozom a hírlevelükre, hogy emlékeztessen, hogy ez egy jó vállalat, és nem szeretnék megfeledkezni a termékeiről. Azonban ha úgy gondolom, hogy na, most megtehetem, hogy éppen vásároljak is náluk, akkor úgyis szétnézek az oldalukon, van célirányosan megkeresek a webshopjukban egy terméket. A kevesebb több: inkább legyen kevesebb akciód, de azok tényleg legyenek kedvezményesek, hasznosak!

Ki ne szeretné az akciós, ám jó minőségű termékeket? Fotó: Pexels
Nyelvhelyességi hibák
Ezt nem győzöm hangsúlyozni: marketingszövegekben sincs helye helyesírási és nyelvhelyességi hibáknak. Igénytelenséget sugároznak!
Amikor úgy döntesz, leiratkozol, de nem tudsz!
Olykor túl sok vállalkozástól kérünk hírleveleket, néha ezek közül kénytelen vagyunk szortírozni. A „leiratkozás” gomb rendkívül hasznos, kivéve, ha mit sem ér. Sajnos akadnak vállalkozások, amelyek nem adják meg a lehetőséget arra, hogy leiratkozz róluk. Ez rendkívül dühítő jelenség. Ha igazán ütős termékeket kínálsz, előbb-utóbb úgyis visszatérnek hozzád. Ha pedig valaki menni akar, hadd menjen! Add meg neki ezt a szabadságot!

Ha valaki menni akar, hadd menjen! Illusztráció: Pexels
Plusz 1: következzenek a pozitívumok!
És mi az, ami jó? Amikor a hírlevél hasznos információkat tartalmaz, amikor a nyelvezet is profizmusról árulkodik. Amikor a fotók vonzóak, amikor a szövegek tömörek, jól átgondoltak. Amikor nem erőltetettek. Amikor úgy érzed, hogy a hírlevelek nem a vállalkozást szolgálják, hanem az ügyfelet! Röviden ilyen egy jó hírlevél!

A hírlevél lehet telitalálat is... Fotó: Pexels