
Sokan gondolják, hogy a saját szövegek megírásával időt és pénzt spórolhatnak. Vajon tényleg jobban járnak így? Az igazság az, hogy a szövegírás a kreativitásról és a szakszerű megközelítésről, kivitelezésről is szól.
Az újságírók és szövegírók rendszerint rengeteget tanulnak azért, hogy jó írásaik legyenek, ha a szorgalmuk pedig tehetséggel is társul, az maga a tökéletes kombináció.
A jó szöveg megírása időbe telik. Egy kitűnő szövegíró alaposan utánanéz a partnerének, és megfontolja, milyen marketing illene a leginkább az ügyfele portfóliójába. A megrendelője stílusának megfelelően ír, kreatívan alkot, s a munkája során a mennyiség nem megy a minőség rovására, hiszen ő csak ezzel foglalkozik.

A telefon mindig kéznél kell, hogy legyen. Illusztráció: Pexels
Naná, hogy fontos a nyelvtan!
Egy jó szövegíró továbbá kifogástalan nyelvi szempontból is: logikusan építi fel az írásait, ír bevezetést, tárgyalást és befejezést is, a helyesírása hibátlan. Végig empatikusan vezeti a sorait, egyúttal a vásárló helyzetébe képzeli magát. Vásárlásra ösztönöz és segít a kereső-optimalizálásban is, amihez nem mindenki ért.
Nem érdemes tehát pont a szövegíráson spórolni, hiszen a marketingnek ez a legfontosabb része. A szövegíró – jelenesetben én – megoldja, hogy a Google előnyben részesítse a te vállalkozásodat. A költségek megtérülnek, amikor egyre több vendéged érkezik, netán egyre több lesz a megrendelőd. Csalogató, nemde?
Amikor a szövegíró eredetileg újságíró
Én pluszt jelentek számodra, hiszen tizenöt éves újságírói tapasztalattal rendelkezem, és azóta sem hagytam el a pályát. A munkáim során minden újságírói műfajban tevékenykedtem, több száz vagy talán több ezer írásom is megjelent (köztük rengeteg PR-cikk is), nagyon sokszor interjúztam közismert személyiségekkel is: a munkáimat öröm és elégedettség követte. Jó esetben az interjúalanyaimé, a főnökeimé és az enyém is. A jó újságíró egyben kiváló szervező és problémamegoldó is. Gondolj bele, milyen sok munkába telik, amíg az író felkészül a témájából, egy eseményen megjelenik, beszélget, összegyűjti a szükséges információkat, megszervezi a fotózást, szemügyre veszi a fotókat, egyeztet a szerkesztővel, megírja a cikket, aztán mennyi munka még a tördelés, s persze a nyomtatás is…

A kávé és az újság illata motiválólag hat a munkában. A fényképező meg még jól jöhet. Illusztráció: Pexels
A fenti tapasztalatok mind-mind növelik az újságíró szövegírói értékét.
Magam napilapnál dolgoztam évekig, így volt időm arra, hogy megszokjam – sőt mindennél jobban megszeressem – a naprakész, hiteles és pontos munkát. Az újságíróktól mindig gyors, szakszerű és alapos munkát várnak el a szerkesztők: szeretnek egy jól megszerkesztett lapot a kezükbe venni másnap, ráadásul nem hiányzik nekik a sajtóper sem…
Az újságíró teher alatt nő stabil pálmává. A szerkesztők többnyire kedves, ám olykor nyakas és sokat követelő emberek, így ha ők elégedettek, miért ne lennél te is az?
Ne habozz, keress engem! Olyan szöveget vagy interjút „dobok össze” neked, hogy a honlapodon vagy közösségi oldaladon szemlélődők még a végén a törzsvendégeid lesznek… A fő-fő munkát persze te végzed, de a vendégeidet én „küldöm” hozzád. Mit szólsz ehhez?
Keress bizalommal az elérhetőségeim bármelyikén!