Látványtrükkök ajtónyitásért cserébe

Pöpec honlapért cserébe vendégeket kapsz

A gasztronómiai vállalkozások egyik legfontosabb kommunikációs eszköze egyértelműen a honlap. Ha az oldalad tetszik a vendégeknek, már félig be is léptek az ajtódon… 

 

A laptop tetejét csak akkor kell, hogy lehatjsák, amikor már indulnak is hozzád

A laptop tetejét csak akkor kell, hogy lehajtsák, ha már indulnak is hozzád... Fotó: Pexels

 

Amikor éttermet vagy esetleg cukrászdát keresünk, először annak honlapját vesszük szemügyre, és az ott látottak alapján döntjük el, hogy meglátogatjuk-e azt, vagy sem. A döntésben nemcsak az árak játszanak jelentős szerepet, hanem a különböző vizuális vagy audiovizuális elemek is. Lássuk, miről is van szó. 

 

Ma már egy jó mobillal is készülhetnek profi fotók, de tényleg legyenek profik

Ma már egy mobillal is készülhetnek profi fotók, de tényleg legyenek azok. Fotó: Pexels

 

Méltó színvilág

Ha gasztrovállalkozó vagy, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen színű a honlapod. Általában a pasztellszínek jobban passzolnak a gasztrovállalkozásokhoz, mint mondjuk a magenta, a vörös vagy éppen a türkiz. A tört fehér vagy a barna árnyalatai, esetleg a mindig elegáns fekete jól elad egy honlapot, ezekhez az ételfotók élénk színei is remekül illenek. Mivel a tányérokon több szín is szembetűnő lehet, jól teszed, ha „semleges” színárnyalatokat választasz, hogy az összkép ne keltse a ’túl sok’ érzetét. 

 

A szem imádja, ha a honlapon a pasztellszínek az uralkodóak

A szem imádja, ha az étlapon a pasztellszínek az uralkodóak. Fotó: Pexels

 

Ételek egy profi szemével

A fotók és a videók óriási szerepet játszanak abban, hogy miként döntünk, miután megnézünk egy honlapot. Azaz: elmegyünk-e az adott vendéglátóhely, vagy sem. Mivel nem érezzük az illatokat és az ízeket egy weboldal megfigyelésekor, a szemünkre hagyatkozunk az orrunk és az ízlelőbimbóink helyett. Az esztétikus tálalást vissza kell adniuk a fotóknak, így célszerű olyan fotóssal együttműködnöd, aki jól ért az ételfotózáshoz is. Nem mindegy, hogy milyen közelről, milyen szögből és milyen háttérrel készülnek a képek. Egy profi viszont jól tudja, hogy hogyan kell használnia a kamerát ahhoz, hogy minél inkább átadja, amit maga előtt lát. Nem beszélve az utómunkálatokról. És persze a fentebbiek a videókra is érvényesek. Ha a honlapon ilyenek nem is szerepelnek, hivatalos TikTok-oldalon mindenképpen jó ötlet, ha mozgóképeken mutatod be az étterem életét. A vendégek szeretnek belátni a kulisszák mögé.

 

Egy cukrászda, ahol így néznek ki a sütik, csak jó lehet

Egy cukrászda, ahol így néznek ki a sütik, csak jó lehet. Fotó: Pexels

 

Nem túl sok, nem túl kevés

Mindig az arany középút a legjobb választás, és ez igaz az interakció és a navigáció mennyiségére is. Ha túl sok a látványelem, az oldal nem lesz letisztult, nem lesz könnyen átlátható. A „kevesebb több” a honlap esetében is érvényes: a vonzó betűtípus, letisztult színek, megragadó ételfotók, egy jó szlogen és persze egy ütős étlap – ennél sokkal több nem feltétlenül kell egy gasztronómiai weboldalra. 

 

Dizájnasztal és fine dining

Dizájnasztal és fine dining. Fotó: Pexels

 

Szóval röviden milyen a jó honlap? Letisztult, elegáns, nem hivalkodó, tartalmaz minden kellő információt, és persze professzionális a szövegezése is. 

 

Ha szeretnél többet megtudni a témáról, illetve szeretnél egy jó, maximalista, nyelvileg is korrekt szövegírót, keress meg engem!