
A gasztronómiai vállalkozások egyik legfontosabb kommunikációs eszköze egyértelműen a honlap. Ha az oldalad tetszik a vendégeknek, már félig be is léptek az ajtódon…

A laptop tetejét csak akkor kell, hogy lehajtsák, ha már indulnak is hozzád... Fotó: Pexels
Amikor éttermet vagy esetleg cukrászdát keresünk, először annak honlapját vesszük szemügyre, és az ott látottak alapján döntjük el, hogy meglátogatjuk-e azt, vagy sem. A döntésben nemcsak az árak játszanak jelentős szerepet, hanem a különböző vizuális vagy audiovizuális elemek is. Lássuk, miről is van szó.

Ma már egy mobillal is készülhetnek profi fotók, de tényleg legyenek azok. Fotó: Pexels
Méltó színvilág
Ha gasztrovállalkozó vagy, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen színű a honlapod. Általában a pasztellszínek jobban passzolnak a gasztrovállalkozásokhoz, mint mondjuk a magenta, a vörös vagy éppen a türkiz. A tört fehér vagy a barna árnyalatai, esetleg a mindig elegáns fekete jól elad egy honlapot, ezekhez az ételfotók élénk színei is remekül illenek. Mivel a tányérokon több szín is szembetűnő lehet, jól teszed, ha „semleges” színárnyalatokat választasz, hogy az összkép ne keltse a ’túl sok’ érzetét.

A szem imádja, ha az étlapon a pasztellszínek az uralkodóak. Fotó: Pexels
Ételek egy profi szemével
A fotók és a videók óriási szerepet játszanak abban, hogy miként döntünk, miután megnézünk egy honlapot. Azaz: elmegyünk-e az adott vendéglátóhely, vagy sem. Mivel nem érezzük az illatokat és az ízeket egy weboldal megfigyelésekor, a szemünkre hagyatkozunk az orrunk és az ízlelőbimbóink helyett. Az esztétikus tálalást vissza kell adniuk a fotóknak, így célszerű olyan fotóssal együttműködnöd, aki jól ért az ételfotózáshoz is. Nem mindegy, hogy milyen közelről, milyen szögből és milyen háttérrel készülnek a képek. Egy profi viszont jól tudja, hogy hogyan kell használnia a kamerát ahhoz, hogy minél inkább átadja, amit maga előtt lát. Nem beszélve az utómunkálatokról. És persze a fentebbiek a videókra is érvényesek. Ha a honlapon ilyenek nem is szerepelnek, hivatalos TikTok-oldalon mindenképpen jó ötlet, ha mozgóképeken mutatod be az étterem életét. A vendégek szeretnek belátni a kulisszák mögé.

Egy cukrászda, ahol így néznek ki a sütik, csak jó lehet. Fotó: Pexels
Nem túl sok, nem túl kevés
Mindig az arany középút a legjobb választás, és ez igaz az interakció és a navigáció mennyiségére is. Ha túl sok a látványelem, az oldal nem lesz letisztult, nem lesz könnyen átlátható. A „kevesebb több” a honlap esetében is érvényes: a vonzó betűtípus, letisztult színek, megragadó ételfotók, egy jó szlogen és persze egy ütős étlap – ennél sokkal több nem feltétlenül kell egy gasztronómiai weboldalra.

Dizájnasztal és fine dining. Fotó: Pexels
Szóval röviden milyen a jó honlap? Letisztult, elegáns, nem hivalkodó, tartalmaz minden kellő információt, és persze professzionális a szövegezése is.
Ha szeretnél többet megtudni a témáról, illetve szeretnél egy jó, maximalista, nyelvileg is korrekt szövegírót, keress meg engem!