A menüírás pszichológiája – Avagy amire először figyel a vendég

Az étlap fontos, alkosd meg minél kreatívabban!

Képzeld el a pillanatot: a vendég leül, kezébe veszi az étlapot, aztán néhány másodperc alatt talán el is dönti, mit fog rendelni. De mit lát meg először? És vajon miért? Figyelj csak, ugyanis ennek köze van a pszichológiához...

 

A szem mozgása: arany háromszög a menülapon

Több kutatás (pl. Rapp és Gleitman, Gallup, EyeQuant) is bizonyította: a vendégek tekintete nem balról jobbra halad, mint egy könyv vagy egy újság olvasásakor, hanem először fent középről, a jobb felső sarkon át, később a bal felső sarokba. Ez a vizuális aranyháromszög. Ide érdemes kiemelt ajánlatot, az étterem ikonikus ételét vagy profitábilis ételt helyezni – és természetesen jól elnevezni azt, és a leírását is jól megalkotni.

 

Ne csak sorolj, vezess!

Egy hosszú, unalmas fogáslista nem feltétlenül elégíti ki a vendég igényeit. Egy jól strukturált menü viszont jó döntés, egyúttal irányított is. Ennek titka pedig a kategóriákban, emlékeket ébresztő szókapcsolatokban rejlik.

Például:

  • „A séf kedvencei – ezeket te is szeretni fogod!"
  • „Hétköznapi hőseinek – gyors, de nem hétköznapi ebédek”

     

Elnevezés: az agy képet akar, nem fogalomlistát!

„Csirkemell rizzsel” – valljuk csak be őszintén, hogy ez nem hangzik túl izgalmasan... „Karamellizált csirkemell, zöldfűszeres rizzsel” – emléket, hangulatot, képet ébresztő, és sokkal izgalmasabb is. 

 

Ne az áré legyen a főszerep!

Ne legyen túl hangsúlyos az ár! Ne helyezd bal oldalra, mert akkor azt látja először. Ne használd a forint jelet, mert anyagiasságérzetet válthat ki a vendégből! Kerüld az osztott tizedest! Például: 3.990 Ft helyett: 3990.Tipp: ha szöveges körítésbe rejted az árat, kevésbé válik árérzékennyé a vendég.

 

A storytelling ereje – igen, jó, ha még a menüben is élsz vele!


Ha az ételeid kapnak egy kis történetet, színt, stílust, akkor bekapcsol az élménykereső énje a vendégeidnek, meglásd!

Például:
„Sült paprikás hummusz – egy falatnyi Tel-Aviv”

 

Összegzés: A menü nem csak eszköz – marketingfegyver

A jól megírt étlap:
irányítja a tekintetet
érzelmet kelt
segít dönteni
emeli a márkád színvonalát
és közvetve növeli a forgalmat

 

 

Ha szeretnél olyan menüt, ami nemcsak felsorolás, hanem meggyőz és elvarázsol, akkor mindenképp beszéljünk! 

+3670883947

info@nyelvalelke.hu