10 meggyőző érv, miért ne halogasd a közösségimédia-marketinget!

A social media marketing az elmúlt években rendkívül fontos lett.

A közösségi média már rég nem csak a cicás, kutyás, kisgyerkőcös videókról szól. Ma ez az egyik legerősebb eszköz arra, hogy építsd a márkádat, kapcsolatot teremts a közönségeddel, és akár bevételt is generálj. Mégis sokan csak "posztolgatnak", rendszer és stratégia nélkül. Pedig ha rendesen csinálod, megtérül – ráadásul sokszorosan.

 

Íme 10 ok, amiért érdemes belevágnod és komolyan venned a social media marketinget. És hangsúlyozom: el ne hidd, hogy ez csak posztolgatás! ;-)

 

1. Ingyenes indulás, hatalmas lehetőségek
A legtöbb platformon nullával is elindulhatsz. Nem kell rögtön hirdetned – a következetes, minőségi tartalommal már az elején láthatóvá válhatsz.

 

2. Közvetlen kapcsolat a célközönséggel

A social media párbeszéd. Közvetlenül hallhatod a követőid véleményét, kérdéseit – és válaszolhatsz is rájuk. Ez bizalmat épít.

 

3. Márkaépítés élőben
Itt nem egy logóval vagy szlogennel találkozik a közönséged, hanem veled. A személyes hang, a stílusod, a történeteid – ezek tesznek téged (és a márkádat) emlékezetessé.

 

4. Pontos célzás, ha hirdetsz
Ha eljutsz a fizetett hirdetésekig, a social media a legpontosabb célzást kínálja: hely, érdeklődési kör, életkor, viselkedés – szinte minden szűrhető.

 

5. Tartalmaid újrahasznosíthatók
Egy jó posztból lehet blogbejegyzés, TikTok-videó, Pinterest-pin, e-mail hírlevél. Ami működik, azt érdemes forgatnod – ez rengeteg időt és energiát spórol.

 

6. Valódi visszajelzés
A reakciók, kommentek, megosztások élő tesztként működnek. Láthatod, mi rezonál a közönségeddel – és hogy merre érdemes menned.

 

7. Előnyt ad a konkurenciával szemben
Sokan még mindig félgőzzel vagy kaotikusan használják a közösségi médiát. Ha te rendszert viszel bele, rögtön kiemelkedsz. Vedd észre, hogy ez egy elég komoly verseny! Ha te csak sétálsz, akkor leelőznek bringával, de az is lehet, hogy egy Lamborghinivel...

8. Személyes és üzleti növekedés
A rendszeres tartalomkészítés önfegyelmet, kreativitást, stratégiát igényel – ezek pedig minden más területen is kamatoztathatók.

 

9. Keresőoptimalizálás támogatása
Az aktív jelenlét és megosztott linkek segíthetik a weboldalad láthatóságát a keresőkben is – különösen, ha a Google és Pinterest kombinációját is használod.

 

10. Mert ma már elvárás
Ha nincs jelenléted, az gyakran olyan, mintha nem is léteznél. A legtöbben a közösségi felületeken keresnek rá márkákra, szolgáltatásokra – te ott vagy, ahol keresnek?

 

Ha eddig csak félgőzzel voltál jelen, itt az idő, hogy stratégiává emeld a jelenléted. A social media marketing nem csak trend – hanem egy tudatosan építhető híd közted és azok között, akikhez szólni szeretnél.

 

Ha nem boldogulsz, keress engem bizalommal engem! Szívesen átveszem a stafétát! Ne habozz, hívj!

 

Fotó: Pexels