Michelin-csillaghoz Michelin-kommunikáció

A fine dining tálalás művészet

A Michelin-csillag megszerzése mérföldkő egy étterem életében, de az élet a csillag után sem áll meg, sőt... Így a szövegnek is Michelin-csillagosnak kell lennie. Figyelj csak!

 

A Michelin Guide-ban való szereplés tulajdonképpen kezdet: a magas szintet továbbra is tartani kell, ráadásul a kommunikációban is. Ha pedig elmondod az odáig vezető történetedet, azt jól teszed, mert kíváncsiak rá a vendégeid. Milyen döntéseket hoztatok meg az évek alatt, hogy szerepeltek a Michelin Guide-ban? Meséld el!

A kommunikáció stílusa is fontos; egy Michelin-csillagos étteremtől pedig pláne elvárják a vendégek, hogy profin kommunikáljon. A legjobb Michelin-kommunikációk azok, amelyek úgy mutatják meg a díjat, mint egy történet részét – nem pedig végállomást. Egy jól megírt blogposzt vagy közösségimédia-bejegyzés képes megragadni az olvasót. A személyes hangú üzenetek, amelyekben a séf vagy a tulajdonos szólal meg, különösen hatásosak, hiszen szeretik az emberek a kulisszatitkokat.

A jó szöveg nemcsak marketingeszköz, hanem további márkaépítés. Érdemes a kommunikációban azokra a részletekre is figyelni, amelyek a mindennapi vendégélmény részei: hogyan jelenik meg a díj az étlapon, a weboldalon, az Instagram-bio szövegében vagy akár az asztalfoglalás visszaigazolásában? A jól megírt háttértörténeteket a vendégek is díjazzák.

Fontos az is, hogy egy ilyen hírre a sajtó is vevő lehet – de csak akkor, ha a figyelemfelkeltő téma jól megírt. A profi sajtóközlemény, a jól megszerkesztett szövegek, néhány karakteres idézet és a gyönyörű fotók segítik, hogy jól szerepelj a médiában.

És ott van még a menü, a legfontosabb kommunikációs felületetek egyike. Ha van egy fogás, ami különösen jellemző arra a stílusra, amit a Michelin Guide értékelt, akkor érdemes azt kiemelni. Nem feltétlenül egy díszes ételleírás formájában – néha egy egyszerű történet többet mond, mint száz jelző. Például az, hogy egy bizonyos alapanyag éveken át visszatért, míg végül tökéletes harmóniában született meg belőle az a tányér, amit most büszkén visztek a vendég elé.

A Michelin-csillag tehát egy igen komoly kommunikációs lehetőség is. Egy olyan pillanat, amit ha jól mesélsz el, örökre veled marad a vendégek emlékezetében is. A csillag nagyszerű érdem, de továbbra is kommunikálnod kell, ez az elismerés pedig ezt "el is várja".

 

Ha segítségre van szükséged a fentiekben, keress bizalommal!

+36708839478