Ilyenkor posztolj gasztrotartalmat, ha jó eredményeket szeretnél!

A legtöbbünk szeret étterembe járni

A gasztromarketingben nemcsak az számít, hogy mit és hogyan kommunikálsz, hanem az is, hogy mikor. Az emberek éhségérzetének ideje valószínűleg kapcsolatban áll azzal, hogyan reagálnak egy posztra vagy egy gasztrovideóra. Figyelj csak!

 

Bizonyára neked is ismerős: amikor farkaséhes vagy, felvásárolnál egy egész élelmiszerboltot, netán kifosztanád a hűtőt... Fotó: Pexels

 

Az éhség érzetének biológiai és pszichológiai ritmusa van: bizonyos időszakokban fogékonyabbak vagyunk a gasztronómiai tartalmakra. A szervezet jelzi ugyanis, hogy hamarosan táplálékra van szüksége, és ilyenkor az agy erőteljesebben reagál az ételekkel kapcsolatos bejegyzésekre.

 

A legfontosabb "éhségórák" a nap folyamán

 

A reggeli és az ebéd közötti időszak: 10 és 11 óra között

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a tízórai időszaka egy pozitív értelemben vett "kritikus" időszak. Általában a jelölt időszakban már érezzük a munka közben, hogy jólesne valamilyen nassolnivaló, esetleg egy gyümölcs, és alig várjuk, hogy ebédelhessünk. Ilyenkor egy könnyed ételről való videó például jól jöhet a gasztromárkánk közösségi oldalára. Például egy kávéról vagy éppen egészséges harapnivalókról.

 

Rég volt már a reggeli, messze van még az ebéd. Fotó: Pexels

 

A nap egyik csúcspontja, az ebéd: 12 és 14 óra között

Ilyenkor keressük, hol és mit ebédelhetnénk. Azok a gasztrotartalmak, amelyeket ilyenkor készítenek, hatásosak lehetnek. Ebben a napszakban a napimenü-ajánlatokat, a gyors receptvideókat vagy az ételkiszállítós promóciókat érdemes megosztani.

 

Az ebéd a napunk egyik legörömtelibb időszaka, ez szinte biztos... Pláne, ha ínycsiklandóakat ehetünk. Fotó: Pexels

 

Délutáni mélypont: 15 és 16 óra között

A szervezet ilyenkor kicsit lelassul, sokan fáradtnak érzik magukat, és nassolnának valamit. Egy kis édesség vagy egy jó kávéra jó ötlet ilyenkor csábítani a vendégeket. A sütemények, a kávékülönlegességek, az energizáló nassolnivalók ilyenkor kitűnő választásnak bizonyulhatnak.

 

Szerencsések a kávékedvelők, ugyanis egy jól elkészített eszpresszó például felér egy jó desszerttel... Fotó: Pexels

 

Vacsoraidő: 18 és 20 óra között

Bár a hamburger nem éppen egy ideális vacsora..., de sok zöldséggel talán bocsánatos bűn... Fotó: Pexels

 

Ez is egy csúcspont, az ebédhez hasonlóan: ilyenkor is szívesen megyünk étterembe, kivéve persze, ha nem ünneplünk valamit, vagy ha van mit ennünk otthon. Ebben a napszakban az éttermi ajánlatok, vacsorareceptek célratörő ötletül szolgálnak.

 

Esti sóvárgás: este 9 óra körül

Inkább egy minőségi, este 9 körüli vacsora étteremben, mint a hűtő kifosztása hajnali 3-kor... Fotó: Pexels

 

Sokan ekkor görgetik a TikTokot vagy az Instagramot, nézve a jobbnál jobb gasztrotartalmakat, és bár lehet, hogy már vacsoráztak, egy látványos desszertről vagy valamilyne késő esti nassolnivalóról például szívesen néznek videót. 

 

Hogyan használd az éhség időszakát a posztolásban?

Teszteld a közönségedet: nem minden célcsoport reagál ugyanúgy – egy fiatalos közönség például az esti órákban aktívabb!

Időzíts okosan: használd a közösségi média ütemező funkcióit, hogy mindig ugyanabban az időpontban menjen ki a videó! Használd ehhez a fent leírt időpontokat!

Alkalmazz étvágygerjesztő szavakat és képeket! A vizuális inger és az étvágykeltő szöveg kombinációja ekkor a legerősebb.

Kapcsolódj aktuális szokásokhoz! Nyáron például értelemszerűen a hideg frissítők, télen a levesek, forró italok teljesítenek jobban.

 

Az éhségóra titkainak ismerete versenyelőnyt ad minden gasztromárkának. Ha tudod, mikor a legfogékonyabb a közönség az ételek iránt, nemcsak több elérést, hanem erősebb vágyat és több vásárlást érhetsz el. 

 

Ha profi tartalmakra vágysz, keress bizalommal! 

+36708839478