
Ha bármilyen honlapra kattintasz, bizonyos kiemelt mondatok hatással lesznek rád. Ezek befolyásolják, hogy egy szolgáltatást igénybe veszel-e vagy sem. Fordítsuk meg a gondolatmenetet: ha a te oldaladra kattintanak, ugyanígy gondolkodnak az emberek. Akadnak olyan mondatok is, amelyek inkább taszítóak lehetnek, mint vonzóak. Lássuk, melyek ezek! Javaslok alternatívákat is.
„Mi vagyunk a legjobb étterem a városban!”

A siker fontos, de indokold is, miért ti vagytok a legjobbak! Illusztráció: Pexels
Miért cseréld ki?: Túl általános, és nem ad elég konkrét információt arról, hogy miért érdemes ellátogatni hozzád vagy vásárolni a webshopodról.
Írd inkább ezt!: „Kóstold meg a családoddal vagy barátaiddal a helyi alapanyagokból készült, autentikus ételeinket!"
– Így nemcsak a helyi termelőket említed, hanem a közvetlen élményre is fókuszálsz.
2. „Rengeteg ételt kínálunk!”

Szó szerint rengeteg étel az asztalon... Illusztráció: Pexels
Miért cseréld ki?: Túl tipikus, és szintén nem ad információt.
Írd inkább ezt!: „Kóstold meg mennyei fogásainkat, mindegyik alapja a szezonális alapanyag, hogy te is mindig a legfrissebb ízeket élvezhesd!"
– Itt szintén a minőségi alapanyagokat és az élményt említed.
3. „Büszkék vagyunk arra, amit csinálunk.”

Ne páváskodj ;-), inkább azt mutasd meg, miért vagy büszke! :-)
- Miért cseréld ki?: Persze, nyilván mindenki büszke arra, amit csinál. De miért vagy te büszke? Fejtsd is ki!
Írd inkább ezt!: „Miért minket válassz? Mi úgy tiszteljük az étkezési hagyományokat, hogy az ételeinket a legjobb helyi alapanyagokból készítjük."
– Egy konkrét előny és értékajánlás, ami világosan megmutatja, miért vagy más.
4. „Kellemes környezet vár rád.”

A családias légkör nagyon vonzóvá tesz egy vendéglátóhelyet. Illusztráció: Pexels
- Miért cseréld ki?: Egy sablonos mondat, ami nem mutatja be a helyiség egyedi vonásait.
- Írd inkább ezt!: „Térj be hozzánk, meglásd, barátságos légkör és a családias hangulat fogad, hogy élvezhesd a helyi ízeket akár egy pohár bor mellett is.”
– A helyiség atmoszféráját és hangulatát részletesebben leírod.
5. „Foglalj asztalt nálunk!”

A foglalt asztalokat szeretik a vendéglátások. Persze, hogy szeretik! Illusztráció: Pexels
- Miért cseréld ki?: Túl egyszerű, és nem biztos, hogy a látogatót cselekvésre ösztönzi.
Helyette: „Ne hagyd ki a legújabb ajánlatainkat – foglalj asztalt most, ne maradj le a gasztronómiai élményről!”
– A cselekvésre való felhívás jobban kiemeli a korlátozott elérhetőséget, és erősíti a sürgősség érzését.
Tippek:
- Mindig legyél konkrét és különleges! Mindenki szereti a részleteket, az egyediséget, tehát általános szlogenek helyett tapasztalatokra építs!
- Emeld ki az élményt, amit a vendég akkor él át, ha belép hozzád! A gasztronómiai élmény nemcsak az ételekről szól, hanem az atmoszféráról és a kiszolgálásról is szól.
Ha többet szeretnél megtudni, keress engem bizalommal!