
Ha az éttermed vagy egyéb gasztronómiai vállalkozásod honlapján, esetleg a webshopodon az alábbi hibákat elköveted, nem biztos, hogy komolyan vesznek.
1. Helyesírási, nyelvhelyességi hibák
A vásárlók egy jó része valószínűleg tökéletességre törekvő ember, aki nem szereti, ha az anyanyelvét helytelenül használják. Tiszteld meg azzal a vásárlóidat, hogy kifogástalan a helyesírásod, s hogy nincsenek stilisztikai hibáid sem.
2. Rosszul fordított szövegek
Ha egy webshop tulajdonosa importált termékeket árul, nem árt, ha jól fordítja le a termékek leírását. Egészen kellemetlen lehet, amikor valaki más terméket kap házhoz, mint amit éppen vár. És persze az sem túl szimpatikus – valljuk be –, ha rossz magyarsággal szerepelnek a leírások.
3. Túl hosszú vagy túl rövid termékleírások
Amikor egy vásárló a termékek közül válogat, szereti tudni, hogy azok honnan származnak, milyen minőségűek, miből és milyen körülmények között készültek, mikre valók, milyen ételek készülhetnek belőle, és még sorolhatnánk. Nem mindegy, hogy ezek az információk milyen terjedelemben jelennek meg. Az aranyközépút a menő itt is.
4. Hiányzó kereső-optimalizálás
Nincs mese, a Google rangsorolásának meg kell felelned. Gondolj csak bele: lehet, hogy azért nem rendelnek a termékeidből, mert lehet, hogy nem is biztos, hogy tudnak a vállalkozásodról. Tedd fel azt a böngésző láthatatlan térképére!
5. Nem egyértelmű vásárlási információk
Minden információ szerepeljen a csomagoláson: legyen szó összetevőkről, kalóriákról, árakról, bármiről. Minden kérdést válaszolj meg a webshopodban, amire csak választ várnának a (leendő) vevőid.
Kerüld el a hibákat! Bízz meg engem a szövegírással! Keress bizalommal az elérhetőségeim bármelyikén!
Verebélyi Márta újságíró, szövegíró
E-mail: info@nyelvalelke.hu
Telefon: +36708839478